Monday, December 8, 2008

bangkitlah pemuda-pemuda islam!!!


salam rindu dan sayang untuk usrah hizbullah..semoga sentiasa berada dalam lindungan Allah taala..di kesempatan ini ana(a.ayen) mengucapkan selamat eiduladha kepada ahli hizbullah dan memohon maaf segala kesilapan dalam mengendalikan kapal yang cukup gah dan mesti di buktikan pada zahirnya dan hakikatnya.Di dalam usaha untuk meningkatkan tarbiyah diri pada tika ini apa yang perlu di ingatkan bahawa dunia hari ini begitu dahagakan satu "REVOLUSI JIWA" yang mampu mengangkat semula martabat manusia dari lembah kehinaan kepada kemuliaan.
Hari ini islam amat memerlukan jiwa-jiwa yang sedia rela berkorban apa sahaja demi islam.sebagaimana yang telah di buktikan ketika mana zaman rasulullah di mana terdapatnya jiwa-jiwa ini sehingga islam dapat di tegakkan.

Ayyuhas syabab!!!
dalam belantara teknologi dan kecanggihan era komunikasi ini, rupa-rupanya hati dan budi setengah umat islam masih kuno dan tewas dengan sebanyak mana penciptaan bangunan sebanyak itulah juga berlakunya pembunuhan dan kemusnahan.Revolusi-revolusi lahiriah tidak mamapu mengubah jiwa dan nafsu manusia yah setiasa tamak haloba..yang mana golongan remaja yg sudah semakin hilang jati diri untuk berdepan dan berenteraksi dgn cabaran zaman. KEMANAKAH generasi yang mampu mengubahnya?Adakah kita sudah bersedia melangkah menempuh perjuangan ini?.....................
pengajarannya ujian-ujian yang datang bertubi-tubi ke atas umat islam kini adalah untuk menyerlahkan siapakah antara kita pejuang islam sebenar dan pula pejuang yang menyamar.wasalam.

No comments: