Friday, March 13, 2009

selamat berjuang ahli hizbullah!


Hari-hari yang di lewati begitu pantas sahaja.Sesaat demi sesaat,hari demi hari begitu bersahaja meninggalkan kesan dalam kehidupan.Begitu juga berpindahnya diri ini dari petang kepada petang dari malam meninggalkan malam dan dalam keaadaan pagi kepada pagi kembali.
Tarbiyah adalah usaha yang berterusan dan tidak seharusnya terhenti. Kita seharusnya sentiasa meletakkan diri kita dalam proses pentarbiyahan. Lihatlah nabi Musa a.s. Walau pun telah menjadi nabi dan mendapat tarbiyah dari Allah taala, namun beliau masih terus mencari sesuatu yang bermanfaat bagi pentarbiyahan dirinya. Tidak hina seseorang itu untuk ditarbiyah oleh orang yang lebih rendah martabatnya. Kesabaran adalah kunci utama dalam melalui saat demi saat kehidupan yang di atur oleh Allah kepada hambaNYA yang berkompaskan iman dan taqwa melalui hari -hari penuh dengan tarbiyyah
Ketahuilah para pemuda dan pemudi islam bahawa dalam sejarah kebangkitan islam sesungguhnya para futuwwah adalah peranan yang amat penting di gunakan dari segi kekuatan minda dan strategi di susunkan dengan kejujuran hati yang ikhlas berbekalkan pengorbanan yang tinggi.
Sesugguhnya tarbiyyah adalah faktor yang penting dalam menuju kesempurnaan islam.fikir dan runungkanlah!

No comments: